LinkedIn je jedna od najpoznatijih društvenih mreža u svijetu. Imati profil na takvoj stranici je u današnje vrijeme postala “obveza”. Bilo da ste poslovnjak koji želi umrežavanje (B2B) ili da ste jednostavno u potrazi za novim/boljim poslom, LinkedIn je online mjesto na kojem možete pronaći sve što tražite.
O LinkedIn platformi možete razmišljati kao o društvenoj mreži za ljude koji žele online portfolio. Ako ste poslovna osoba ili netko tko traži posao, morate biti prisutni negdje gdje vas ljudi mogu naći.
S obzirom na to da je ova renomirana platforma glavni „go-to“ u ovim situacijama, neobično je portfolio i umrežavanje raditi na drugim mrežama.
Zašto kreirati LinkedIn profil?
Postoji nekoliko jednostavnih razloga, a najbitniji je da ćete si povećati doseg – moći ćete kontaktirati ljude u svojoj branši, bilo da su zaposlenici, kolege ili poslodavci. 93% poslodavaca prvo će se okrenuti ka LinkedIn profilima kako bi našli potencijalne kandidate.
Sustav koji LinkedIn koristi na neki način stvara univerzalni predložak putem kojeg se možete predstaviti – to poslodavcima jako olakšava.
LinkedIn se koristi i za istraživanje u nekom polju te osobni razvoj – putem njega možete lako saznati koji su sve poslovi koji se nude.
Umrežavanje je vještina koja se vježba, stoga je korisno krenuti s komunikacijom i samoprezentacijom što prije.
Za kraj, ako vas ovo dosad nije uvjerilo, morate znati i da putem LinkedIn profila možete sudjelovati i u grupama koje usmjeravaju pojedince u karijerna polja.
Što objavljivati na LinkedInu i kada je najbolje vrijeme za to?
Najbolje vrijeme za objavu na neki način ovisi o vašoj branši – IT stručnjaci trebali bi postavljati ujutro jer većina drugih IT stručnjaka LinkedIn promatra kao jutarnje novine. Radni dani čak prolaze bolje od vikenda! Polja vezana za edukaciju najveći engagement imaju između 10 sati ujutro i podne. Druga poslovna polja najbolje prolaze u vrijeme ručka, kad su pauze.
Što objavljivati? Kad želite nešto postaviti, potrudite se da to budu relativno kratke objave ili linkovi na neke druge objave na vašem webu.
Umjesto da marketinški prezentirate to što radite (jer ljudi tu razviju odbojnost prema prodaji), pokušajte pokrenuti neku vrstu diskusije. Postavljajte pitanja i svakako prilagodite sadržaj upravo ciljnoj skupini i branši u kojima se i sami nalazite.
LinkedIn B2B – povećanje upita i broja klijenata
B2B znači business to business i radi se o setu vještina i tehnika pomoću kojih ćete postati popularniji i prodavat ćete proizvode lakše.
Korisno je pridružiti se grupama, dijeliti profesionalne postove, kreirati autentičan sadržaj koji postavlja pitanja, ali i prikazati osvrte vaših prošlih klijenata.
Vi zapravo ciljate na dugoročno kreiranje mouth-to-mouth reklame, odnosno želite da ljudi sami preporučuju vaš sadržaj ili da jednostavno traže vaše dosadašnje reference.
Primjerice, ako ste virtualni asistent ili vam treba pojedini savjet poput otvaranja tvrtke, tada je LinkedIn i umrežavanje putem istoga idealno mjesto za vas.
Izgradnjom brenda do rezultata – LinkedIn profil može vam pomoći da pronađete novi posao
Dakle, ako želite izgraditi brend, dobro je krenuti od kreiranja vlastitog portfolija. Ako netko vjeruje vama osobno, vjerovat će i vašem brendu.
Svakako posjetite mnogo drugih profila kako biste dobili osjećaj za uzorke – morate vidjeti što drugi ljudi rade i koliko dobro prolazi ta filozofija. Ipak, unatoč svim savjetima, bitno je da ostanete svoji.
Ako vas netko zaposli i očekuje to što je pročitao na LinkedIn platformi, a vi dugoročno to ne možete pružati jer to nije vaš autentičan način rada, potrošili ste vrijeme i sebi i nekom drugom.
Dakle, sve treba raditi po svojoj mjeri!