Neočekivani poziv
Nakon što smo obavili posao za klijenta sve provjerili namučili se dobrano uz sve svoje dnevne obaveze koje imamo dolazi ONAJ poziv.
Poziv kojemu se ne nadamo nikada, ali ipak ponekad dođe. E, pa što onda – kako reagirati, što napraviti, kako preživjeti?
U ovom članku ćemo se baviti što i kako kada klijent nije zadovoljan našom uslugom i kako vratiti njegovo povjerenje. U prvom momentu kada se to dogodi ne vjerujemo zato jer nismo na takvo što spremni, svijet oko nas nas je naučio da budemo samouvjereni i da ne možemo pogriješiti, ali guess what svi smo ljudi i svi koji radimo naravno i GRIJEŠIMO. Sada kada smo taj dio priče apsolvirali ajmo riješiti problem together.
Analiza posla/zadataka i najbolji alati
Dakle, nakon prvotnog šoka idemo ispočetka analiziramo sve što smo za klijenta napravili i da li smo ispoštovali rokove, ako ih je bilo, uredili mailove ili poriješavali eventualne probleme oko klijentovog poslovanja, naravno uz pomć najboljih alata kao što su:
- Trello
- Calendly
- Slack
- WordPress
- Evernote
- Zoom
- Canva
Pomoću tih alata smo sve riješili, ali nekad se i tu potkrade greška, zato svakodnevno provjeravanje samog sebe zna biti ključno u ovakvim situacijama.
Nakon što ustanovimo gdje i kako smo pogriješili kreće vraćanje povjerenja, postoji nekoliko načina kako vratiti povjerenje da ostanemo profesionalni i sačuvamo svoj obraz.
Načini komunikacije sa klijentima
Imajmo na umu da naši klijenti, (tako ni normalni ljudi općenito) ne vole ulizice tako da taj dio priče odmah izbacite iz glave (do not even try) dakle put your professional smile on and indure.
- Profesionalan odnos bez obzira što klijent kaže
- Nikada nemojte povisiti ton na klijenta bez obzira koliko on vikao
- Nemojte biti bezobrazni tako samo raspirujete vatru i rasprava ide dalje
- Volite sebe pa će Vam biti lakše smiriti svaku raspravu
Vraćanje povjerenja klijenata
Nakon rasprave kreće vraćanje povjerenja dakle kako i na koji način?
Kako bismo sačuvali svoj obraz i vratili povjerenje klijenta moramo ga uvjeriti da smo i mi ljudi, što to znači?
Naime, poslovni ljudi kojima mi kao virtualni asistenti pomažemo u njihovim day to day obavezama često zaborave da smo i mi ljudi i da i mi imamo svoj život, osjećaje, misli itd.
E, pa na nama je red da ih upravo na to podsjetimo, sami biramo kako ćemo to učiniti, možemo prekinuti suradnju što nikome neće biti od koristi jer klijent će izgubiti osobu od povjerenja, a mi ćemo izgubiti izvor zarade. Kako do toga ne bi došlo bilo bi poželjno da smo u komunikaciji sa našim klijentima. Suptilno im dati do znanja da smo i mi ljudi i da i mi ponekad nešto možemo zeznuti (ne namjerno naravno, događa se i najboljima). Neki klijenti nas često znaju uzeti zdravo za gotovo i misle da su oni jedini i da mi radimo samo jedino i isključivo za njih, a to nekad i nije baš tako.
Kada imamo više klijenata ne možemo se fokusirati samo na jednog iako bi to oni htjeli jer i naše vrijeme je dragocjeno.Vraćanje povjerenja zna biti dugotrajan proces, ali zaista ne mora biti tako ako smo odradili prije toga neke korake koje sam navela u ovom članku.
Savjeti kako ne izgubiti potencijalnog klijenta
Dakle, u slučaju da nismo klijentu dali do znanja da smo i mi čovjek (što je manje vjerojatno, ali uzmimo da je tome tako) trebamo stupiti s njim u kontakt na bilo koji način, iako bi najbolje bilo putem poziva ili čak video poziva, i objasniti mu što se dogodilo – smireno, pribrano i najvažnije profesionalno kako bi zadržali profesionalan odnos, ali i istovremeno dali do znanja da i mi nekad pogriješimo.
Moramo poštovati i voljeti sebe i u poslovnom svijetu ako nemamo čvrst stav, i ako smo novi u poslovnom svijetu ljudi će to osjetiti i pokušati nas iskoristiti i manipulirati sa nama, a to nikako ne želimo.
Zato moramo poduzeti sve korake što u komunikaciji, što u alatima kojima se služimo kako do toga nikada ne bi došlo jer ako se prepustimo tehnologiji izgubiti ćemo onaj human touch po čemu se razlikujemo od robota i umjetne inteligencije.
Piše: Marijana Smičiklas