Većina ljudi, kada prvi put čuju za koncept virtualnog asistenta, imaju (barem) jednu od tri reakcije:
- Možete li stvarno zaraditi radeći ovo?
- Nemam pojma kako započeti takav posao.
- Kako možete uopće pronaći ljude koji bi vam plaćali da budete VA?
Ovo su odlična pitanja i upravo takva pitanja volimo odgovarati. Današnji post cilja na nešto napredniji aspekt tog trećeg pitanja, o tome kako pronaći posao virtualnog asistenta (ili više njih)!
“Ljudi koji vam plaćaju” su vaši klijenti, a veliki dio samog procesa i vašeg posla virtualnog asistenta je dobivanje nekoliko klijenata.
Kako točno dobiti idealni VA posao?
Krenimo korak po korak:
1. Budite jasni o svom idealnom klijentu
Prvi korak do idealnog posla virtualnog asistenta je znati tko vam je idealni klijent.
Neki klijenti jednostavno nisu za vas. To su ljudi koji ne cijene vaše usluge, žele da radite “male stvari” van radnog vremena, koji vam govore da su vam cijene previsoke i jedva čekaju zagorčati vaš život. Popis bi se mogao nastaviti; ali vjerujte nam – znat ćete kada imate posla s ovakvima.
S druge strane, tu su i “fini momci”. To su klijenti koji su dovoljno ugodni i dobro vas tretiraju, ali zapravo vam se ne sviđa posao koji radite za njih. Nema ništa “pogrešno” u vašem radnom odnosu per se, ali možda se pitate hoćete li se samo dosađivati do kraja svoje karijere. Ne mora biti tako!
Činjenica je da postoji mnogo različitih poslova virtualnog asistenta koje možete raditi, a postoji tona klijenata koji bi vas unajmili da radite te poslove. Bez obzira jeste li tek počeli i usredotočeni ste na administrativni rad poput korisničke službe ili upravljanja e-poštom, ili težite nečemu što je kompleksnije i ima višu vrijednost, postoji više načina na koje možete strukturirati svoje usluge virtualnog asistenta i pretraživanje klijenata.
To nas dovodi do vašeg idealnog klijenta!
To je osoba kojoj možete najviše pomoći..
Vaš idealni klijent može biti određena vrsta poduzetnika (kao što je npr. Life coach ženskog spola), bilo koji poduzetnik koji vodi određenu vrstu posla ili čak bilo tko tko ima određenu potrebu, bez obzira na posao (kao što je marketing na društvenim mrežama ili Facebook oglasi). Možda čak i odaberete mnogo specifičniju nišu idealnog klijenta (kao što su ženski blogeri koji trebaju pomoć na Pinterestu).
Jedna stvar koju treba imati na umu: dok gradite svoj posao, neće svaki klijent biti idealan.
Što prije dobijete uvid u pravu svoju idealnu personu (ICP), to ćete brže moći orijentirati svoj posao prema pronalaženju i radu s tim ljudima.
Ako još niste sigurni koje usluge virtualnog asistenta možete ponuditi, sastavili smo popis od preko 275 usluga koje su potrebne vlasnicima tvrtki.
2. Budite jasni o svom idealnom poslu
Dok oblikujete svoje misli o svom idealnom VA klijentu, također biste trebali razmišljati o aspektima svog rada kao VA. Koji su parametri koje treba postaviti da bi vaš rad virtualnog asistenta bio idealan?
Neke stvari koje treba razmotriti:
- Vaša satnica
- Vaša specijalizacija (ili željena buduća specijalizacija ako još niste spremni za obvezu)
- Usluge koje NE želite nuditi
- Vaša dostupnost i sati koje radite i ne radite
- Koliko sati tjedno ili mjesečno svaki klijent rezervira (više ili manje)
- Koliko klijenata možete “pokriti” u bilo kojem trenutku
3. Prave cijene
Važan aspekt uživanja u vašem poslu virtualnog asistenta je biti siguran u svoje cijene.
Mnogi VA-ovi, pogotovo novi, imaju tendenciju da nedovoljno naplaćuju svoje usluge. Uključite se u mrežu drugih virtualnih asistenata koji su spremni razgovarati o cijenama.. Možda ćete otkriti da ste nedovoljno naplaćivali, a mala modifikacija može značajno popraviti vaš “cash flow”. Druga stvar koju trebate učiniti je razumjeti vrijednost svake usluge koju nudite.
Neke VA usluge nisu iste, a neke se ne bi trebale niti isto nadoknaditi. Izrada web stranice, na primjer, trebala bi doći po većoj cijeni od formatiranja blog postova na toj web stranici.
Također morate imati dobar osjećaj za to što je “povrat investicije” za svaki od vaših zadataka jer ROI će utjecati na vrijednost usluge, a time i na cijenu koju naplaćujete za njezino izvođenje. Ovo je nešto što ćete bolje shvatiti u sljedećim koracima.
4. Naučite govoriti jezikom svog idealnog klijenta
Nakon što ste identificirali svog idealnog klijenta, morate naučiti kako on govori o tome što radi.
Što mu treba i kako o tome govori? Koje su neke od tipičnih teških situacija u njihovim poslovima? Ako možete pronaći Facebook grupe, Reddit, različite online zajednice, priključite se i istražite opcije.
Nakon što znate što im treba (ili mislite da im treba), možete smisliti kako vaše usluge mogu zadovoljiti tu potrebu. Neki žele mir, neki žele vratiti vrijeme, neki žele prestati raditi stvari koje ih iritiraju, neki žele da se zadatak čarobno obavi bez da ga moraju raditi sami itd.
Kada ste to shvatili, možete smisliti kako se pozicionirati kao njihovo idealno rješenje.
5. Budite vidljivi svom idealnom VA klijentu
Znate tko su oni. Znate gdje se druže online. Govoriš njihov jezik. Sada je vrijeme da se pobrinete da vas mogu vidjeti! Ovdje strategije društvenih mreža mogu puno pomoći.
Ako vaš idealni klijent provodi puno vremena na Pinterestu, morate napisati neke blog postove i pustiti neke pinove u promet. Ako su u Facebook grupama, budite aktivni u tim grupama odgovarajući na što više pitanja koliko možete i pružajući vrijednost.
Posebno je popularan LinkedIn – poslovna društvena mreža koja vam može pomoći da dođete do klijenata. Ljudi će vas primijetiti i zatražiti vaše informacije.
6. Networking
- Online zajednice: Pridruži se forumima, grupama na društvenim mrežama i profesionalnim platformama gdje se okupljaju tvoji potencijalni klijenti. Aktivno sudjeluj u raspravama, nudi pomoć i dijeli svoje znanje.
- Offline događaji: Pohađaj konferencije, radionice i druge događaje vezane za tvoju nišu. Ovo je izvrsna prilika za osobno upoznavanje potencijalnih klijenata i stvaranje dugotrajnih odnosa.
- Referal program: Nagradi svoje zadovoljne klijente kako bi preporučili te svojim poznanicima.
7. Specijalizacija je tvoja prednost
- Odaberi nišu: Umjesto da nudiš širok spektar usluga, usredotoči se na jednu ili dvije specifične niše. Tako ćeš se istaknuti od konkurencije i privući ciljane klijente.
- Stalno učenje: Prati trendove u tvojoj niši i redovito usavršavaj svoje vještine. Tako ćeš uvijek biti u korak s vremenom i nuditi najnovije usluge.
8. Izgradi svoj osobni brand
- Profesionalni profil: Kreiraj privlačan i informativan profil na platformama kao što su LinkedIn (pa i na web stranici)
- Blog ili podcast: Podijeli svoje znanje i iskustvo putem bloga ili podcasta. To će ti pomoći da se pozicioniraš kao autoritet u svojoj niši.
- Društvene mreže: Budi aktivan na društvenim mrežama i stvori snažnu prisutnost.
9. Cijeni svoje vrijeme i vještine
- Odredi realne cijene: Ne podcjenjuj svoj rad. Istraži tržište i odredi cijene koje odražavaju vrijednost tvojih usluga.
- Ugovori: Uvijek koristi ugovore kako bi zaštitila sebe i svoje klijente.
10. Izvrsnu uslugu
- Komunikacija: Redovito komuniciraj sa svojim klijentima i drži ih obaviještenima o napretku projekta.
- Kvaliteta: Uvijek isporuči visokokvalitetni rad na vrijeme.
- Nadmaši očekivanja: Idi korak dalje i oduševi svoje klijente.
Dodatni savjeti:
- Izgradi sustav: Kako tvoj posao raste, uvedi sustave i alate koji će ti pomoći u organizaciji i upravljanju poslom. Automatiziraj “day-to-day” zadatke.
- Fleksibilnost: Tržište se stalno mijenja, stoga treba biti spreman prilagoditi se novim trendovima i potrebama klijenata.
- Uživaj u procesu: Posao virtualnog asistenta može biti ispunjavajući i omogućiti ti da radiš od kuće i ostvariš financijsku slobodu.
Želiš li se dotaknuti neke specifične teme vezane uz posao virtualnog asistenta?
Priključi se u naš program koji ti kroz 3 faze pomaže izgraditi VA karijeru!
Faza 1 – učenje alata “kako se radi kao VA”
Faza 2 – optimizacija društvenih mreža, traženje klijenata, marketing, portfolio
Faza 3 (dostupna samo kod Premium VA paketa – 30 day internship s SV Media timom)
Zakaži poziv i započni svoju priču!
ili samo ispuni Prijavnicu!