U današnje vrijeme, sve veći broj tvrtki i poduzetnika prelazi na rad na daljinu, čime su virtualni asistenti postali iznimno traženi. Tako se i u Hrvatskoj za vrijeme jedne godine broj virtualnih asistenata udvostručio.
Ali što radi i kako postati virtualni asistent (ili takozvani VA)? Gdje mogu pronaći klijente? Koje alate trebam znati koristiti kako bih postao virtualni asistent?

Što radi virtualni asistent?


Virtualni asistent je osoba koja iz udobnosti vlastitog doma pruža podršku klijentima u obavljanju svakodnevnih zadataka.
Konkretni zadaci koje virtualni asistent obavlja ovise o potrebama klijenta. Oni su tu kako bi pomogli klijentima da učinkovito upravljaju svojim poslovanjem i smanje opterećenje posla. Klijent može biti pojedinac ili poduzeće, a mogu to biti strani ili domaći klijenti.



Virtualni asistent može obavljati različite zadatke, a neki od najčešćih zadataka su:

  • odgovaranje na mailove i komunikacija s klijentima
  • zakazivanje sastanaka
  • planiranje putovanja
  • unošenje podataka
  • analiza podataka
  • prevođenje tekstova
  • vođenje društvenih mreža
  • pisanje članaka
  • vođenje projekata

Lista mogućnosti je neiscrpna i upravo je fleksibilnost jedna od najvažnijih osobina virtualne asistencije. Imate mogućnost odabira vrste posla kojom se želite baviti. Možete birati kada želite raditi, s kime želite raditi i koliko vremena želite na to utrošiti.

Vaša glavna odgovornost kao virtualnog asistenta je osigurati da klijentova poslovanja teku glatko i učinkovito. To uključuje razumijevanje njihovih ciljeva, potreba i očekivanja, te osiguravanje da se njihovi projekti i zadaci izvršavaju u skladu s dogovorom.

Virtualna asistencija vam može biti full-time posao ili part-time posao ako ste već zaposleni i želite dodatan izvor prihoda. Također, možete se odlučiti za rad na određenim projektima, sve u zavisnosti od vaših želja i mogućnosti.

Radno vrijeme je u principu fleksibilno, naravno sve zavisi od klijenta i vrste posla koju obavljate.

Kako postati virtualni asistent?

Prvi korak koji vam može pomoći u ostvarenju želje da i sami postanete virtualni asistent je da si postavite par pitanja. Što ja to volim raditi? Što znam raditi? Rad u kojim alatima mi ide od ruke? Važno je dati si odgovor na ova i slična pitanja koja vam mogu pomoći razumjeti vlastite interese, vještine i znanja.

Ako se osjećate udobno u radu s brojevima i ako ste iskusni u radu s Excelom, možete pružati usluge analize podataka, izvještavanja i druge administrativne zadatke koji se bave matematikom i brojevima.

Ukoliko ste kreativni i vješti u pisanju, te želite izraziti svoju kreativnost kroz rad, možete se okušati u pisanju raznih vrsta sadržaja. To može uključivati pisanje članaka za blogove, portale ili društvene mreže. Osim toga, kao virtualni asistent možete se baviti i vođenjem profila na društvenim mrežama, te kreiranjem sadržaja za objavljivanje.

Volite dizajn i znate se služiti Canvom? Onda se možete baviti kreiranjem vizuala za društvene mreže, kreiranjem letaka, raznih pozivnica i vizitki, ili pak prezentacija i dokumenata potrebnih za korištenje na internetu.

Kad jasno odredite svoje interese i vještine, možete se usmjeriti u pravom smjeru i krenuti u potragu za poslom virtualnog asistenta. Možda ćete htjeti početi s manjim projektima kako biste stekli iskustvo i razvili vještine koje će vam biti potrebne u daljnjem radu. Potrebno je biti uporan i dosljedan u svojim naporima kako bi se postigao uspjeh u ovom poslu.

Edukacija može biti odličan način za prve sigurne korake na putu virtualne asistencije. Na internetu postoji hrpa besplatnih materijala za učenje, kao i plaćenih edukacija. Proučavanje ovih tečajeva pomoći će vam da razvijete svoje vještine i pružite bolju vrijednost svojim klijentima.

Vjerujemo da uz nekoliko mjeseci učenja, možete steći dovoljno znanja u bilo kojoj oblasti i postati stručnjak u raznim alatima, kao što su Google Workspace, Excel, Canva, Photoshop, Trello ili bilo koji drugi alat koji odaberete da biste proširili svoje znanje. Važno je biti strpljiv i kontinuirano raditi na usavršavanju svojih vještina kako bi se postigao uspjeh u ovom poslu. Potrebno je imati motivaciju i posvećenost kako bi se uspješno savladale nove vještine i bili spremni pružiti kvalitetne usluge kao virtualni asistent.

Ako ste zainteresirani za to da postanete virtualni asistent, ali ne znate odakle početi, razmislite o našoj edukaciji za virtualne asistente. Tijekom edukacije ćete pronaći sve potrebne informacije o tome što trebate znati i kako se pripremiti za karijeru virtualnog asistenta. Pridružite se našoj edukaciji kako biste naučili nove vještine, stekli samopouzdanje i započeli uspješnu karijeru kao virtualni asistent.

Gdje mogu pronaći klijente?


Jedan od načina da pronađete posao kao virtualni asistent je da se registrirate na jednoj od freelance platformi, poput Upworka i Fiverra, gdje poslodavci oglašavaju poslove i traže kandidate. U početku, moguće je da ćete morati raditi po nižoj satnici, posebno ako nemate prethodnog iskustva. Međutim, to će vam pomoći da steknete bogato iskustvo i pozitivne ocjene koje će vam pomoći u pronalaženju novih klijenata. Važno je pronaći načine da se istaknete među drugim kandidatima i pružite kvalitetne usluge kako bi vam se klijenti vraćali i preporučivali vas drugima.

Još jedno neizostavno mjesto za traženje posla u oblasti virtualne asistencije je LinkedIn, poslovna društvena mreža za koju smo već svi čuli. Povežite se s drugim virtualnim asistentima, pročitajte kakve usluge oni nude i po kojoj cijeni, i prelistajte listu traženih poslova na LinkedInu. Možete i nuditi svoje usluge pišući objave na LinkedInu, tako da klijenti nađu put do vas.

Osim oglašavanja svojih usluga na LinkedInu, oglašavati se možete i na ostalim društvenim mrežama, poput Facebooka i Instagrama. Vaš profil na društvenim mrežama zapravo je svojevrsni portfolio pomoću kojega možete pronaći klijente.

Također, nemojte se bojati tražiti preporuke od zadovoljnih klijenata ili uložiti u marketing kako biste povećali svoju vidljivost i privukli nove klijente.

Ako ste zainteresirani postati virtualni asistent u Hrvatskoj, super mjesto na kojemu možete pronaći sve dodatne informacije koje vas zanimaju je Facebook grupa Virtualni Asistenti Hrvatska. Ova grupa nudi pregršt informacija i iskustava koje dijele korisnici grupe.

Prijavi se na edukaciju – postani virtualni asistent i stekni praktično iskustvo

SV Media zajedno s edukatoricom Ivanom Matić održava mentorski program “Kako postati Virtualni asistent”.

Kroz više modula i programa (ovisno o preferencijama i mogućnostima polaznika) temeljeno na 1-na-1 pristupu pomažemo u pronalasku remote poslova i mentoriramo polaznike u pronalasku klijenata. Naša edukacija prihvatljiv je trošak svima koji planiraju pokrenuti posao uz poticaj HZZ-a (može se dodati u troškovnik prilikom sastavljanja poslovnog plana).

3 faze naših programa:
1) Kako raditi kako VA (koje alate koristiti i sve što treba znati vezano uz svakodnevni rad) – obuhvaćeno basic programom
2) Kako se brendirati kao VA (optimizacija, traženje klijenata, platforme za pronalazak stranih klijenata, LinkedIn, društvene mreže, web stranica i blogovi) – obuhvaća advanced program -> uključene faza 1 i 2
3) Internship (stažiranje, rad kao naš suradnik 30 dana) -> stjecanje praktičnog iskustva s renomiranim američkim klijentima uz rad na domaćim projektima. (dostupno samo u Premium edukaciji) – uključene sve 3 faze u programu.

Iskustva naših polaznika

Duje (CD Organizacije): Volio bih da sam ranije saznao za ovu edukaciju. Ekipa mi je pomogla u pokretanju vlastitog obrta za digitalni marketing i organizaciju događanja. Već sam uspio pronaći 5 klijenata kojima uspješno vodimo društvene mreže. Praktično iskustvo i mentorstvo kroz cijeli proces mi je jako puno pomoglo! Pohvale Ivani i Stjepanu!

Nicole Šarić – U kolovozu sam se prijavila na coaching program. Stjepan i Ivana su mi kroz 60-70 dana pomogli da pronađem remote posao! Dobila sam puno materijala za rad, a svojim mentorstvom su me gurali da ne odustajem nakon odbijenica!

Dunja
Definitivno preporučam! ❤️ Uživala sam u 1 na 1 edukaciji, Ivana i Stjepan su za svaku pohvalu, susretljivi, stručni, dragi, ma čiiiista petica!

Iva
Preporuka za Ivanu iz SV Media, upravo sam pri kraju edukacije i baš sam zadovoljna. Traje cca 5 tjedana, predavanja su online. Nakon svake lekcije se rješavaju praktični zadaci. Ivana je detaljna, strpljiva, uvijek dostupna za pitanja i pomoć. Tako da veliki 

👍

 od mene.

Sara
Advanced edukacija za virtualnog asistena ispunila je sva moja očekivanja! Smatram da svatko tko ima želju raditi kao virtualni asistent iz ove edukacije može izvući veliku vrijednost za sebe budući da edukacija sadrži i teorijski i praktični dio koji su izvrsno objašnjeni. Upoznala sam alate s kojima rade virtualni asistenti te kroz praktične primjere odmah ih i primjenjivala. Edukacija je odlično koncipirana, a predavanja sam slušala ovisno o svom rasporedu. Sve pohvale mentorici Ivani koja je velika podrška u cijelom procesu edukacije. Zahvalna sam joj na svim savjetima koje mi je dala i na tome što je uvijek na raspolaganju za sva pitanja i pomaže u pronalaženju posla i nakon završene edukacije. Već sam tijekom edukacije u sklopu predavanja i vježbi napravila svoj plan za pronalazak posla tako da sam se nakon završene edukacije osjećala spremno zakoračiti u svijet remote poslova!

Janja
Sve preporuke za SV Media. Detaljna i kvalitetna edukacija s kojom ćete steći vještine rada u određenim alatima neophodnim za virtualnog asistenta.

Ako te zanima više,




You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *