Blog

SEO Optimizacija web stranica: Kako do prvog mjesta na Google tražilici

Mnogi kreatori vrijednost svog sadržaja procjenjuju kroz rangiranje na web tražilicama. S obzirom na to da je najpoznatija tražilica Google, mnogi će kvalitetu svog rada mjeriti po tome koliko visoko njihova stranica rangira kad „uguglate“ neki termin. Ako i vas zanima kako doći do prvog mjesta na Google tražilici, na dobrom ste mjestu.

Danas ćemo pričati o konceptu pod nazivom SEO, search engine optimization, i naučit ćemo vas ključne koncepte za uspjeh. Imajte na umu da se cijeli SEO koncept bazira na dugoročnosti te da rezultati preko noći ne postoje. To je najčešći problem kojeg mnogi potencijalni klijenti u ovom poslu teško shvaćaju.

Table of Contents

Što je SEO Optimizacija web stranice

Na web stranici izuzetno je bitan lijep dizajn – s tim se možemo složiti svi, prvenstveno zato što i sami znamo koliko su nam odbojne stranice starinskog izgleda i one koje nisu kompatibilne za korištenje na svim platformama i kroz sve preglednike. Međutim, vaša stranica neće ništa bolje rangirati na tražilicama jer imate odličan web dizajn – kriterij za dobro rangiranje je kvalitetan SEO.

Search engine optimization zapravo je skup postupaka kojim ćete svoju stranicu (njen tekstualni sadržaj) prilagoditi da bude „tražilica-friendly“. Radi se o malim pravilima koje morate implementirati tijekom pisanja tekstova i uređivanja sadržaja tekstualnog oblika. Rezultat možete vidjeti kroz neko dulje vrijeme jer tako funkcioniraju „web crawleri“ koje Google šalje da se kreću po svim stranicama Interneta i pokušavaju naći relevantan sadržaj.

Vaš blog ili web shop nažalost nije automatski uvršten u sve tražilice samo time što je stvoren. Na vama je da kreirate dovoljnu količinu sadržaja koja sadrži bitne ključne riječi, a tzv. crawleri onda „pokupe“ stranicu i rangiraju ju u nekom kontekstu. Što je više sadržaja, ključnih riječi i bitnih pojmova, to ćete prije završiti visoko na listi. Razmislite o tome što ljudi pretražuju kad žele naći vaš biznis i počnite se više referirati baš na tu terminologiju. Crawleri rade neumorno i kontinuirano, stoga morate i vi – pokušajte biti u trendu i ostati relevantni. Međutim, ovo je temelj priče bez koje ne postoji SEO, dok s druge strane postoji problem koji se tiče off-page optimizacije. No, o tome nešto više riječi u nastavku ovog teksta.

Kako do prvog mjesta na Google tražilici?

Dakle, osim što ćete morati na svoju stranicu ubaciti neki SEO analitički alat ili zaposliti kvalitetnog stručnjaka (Jure Kljajić je definitivno preporuka u ovom polju na domaćem tržištu, dok je Matt Diggity ekspert na svjetskoj razini) koji će analizirati vaš sadržaj za vas. Jedino o čemu se brinete je da u svoj sadržaj uključite bitne ključne riječi i tzv. triggere. Dobro je uključiti i ključne riječi u obliku pitanja – gledajte na temu iz perspektive osobe koja je početnik, ali i iz perspektive nekoga tko je već dugo u industriji.

Svaki post koji napravite, svaku objavu koju objavite, sve što „stiže“ na vašu web stranicu – sve mora biti optimizirano. To znači da morate imati puno podnaslova, natuknica, fotografija, bitnih ključnih riječi i da kreirate čitko formatiran tekst. Ciljajte da sve bude kategorizirano i razdvojeno – takav tekst će se svidjeti čitateljima. Sličnim postavkama se iskusni poduzetnici služe prilikom kreiranje sadržaja na svojim društvenim mrežama, najčešći primjer toga jest LinkedIn profil.

On-Page SEO

Tekstovi koji su optimizirani i lako uočljivi te stranica koja je mobile-friendly, odnosno prilagodljiva svim uređajima u različitim formatima, za njih kažemo da su user-friendly. Što to znači? Uzmimo primjer da jedna osoba dolazi u neku trgovinu. Ako ona u toj trgovini ima sve što treba i ugodno se osjeća, tada će imati kvalitetan “user-experience”. Isto pravilo vrijedi i za web stranice i to korisničko iskustvo je jedno od temelja On-page SEO priče. Sam pojam otkriva o čemu se radi te se odnosi na tehničku i sadržajnu optimizaciju stranice (kategorizacija, podnaslovi, stranice, kontakt forma, politika korištenja, GDPR i ostali tehnički minimalni uvjeti).

Off-Page SEO

Off-page SEO je zapravo jedan dio brand awareness priče. Najbolji kriterij za to jesu povratni linkovi, odnosno backlinkovi. Radi se o linku, povratnoj vezi koja s neke druge domene pokazuje prema vašoj web stranici.

Primjerice: Ako u tekstu o bolovima u kralježnici pronađete linkove koji vode prema poliklinikama koje nude usluge fizioterapije, tada se radi o tipičnom backlinku.

No i tu priča nije najjednostavnija, barem na prvu pa je bitno razlilkovati tri tipa linkova:

  • Do-follow
  • No-Follow
  • Sponsored

Do-follow su linkovi koji kada se takvima okarektiriziraju javljaju Google crawlerima da žele da budu indeksirani i da daju na pravoj vrijednosti.

No-follow linkovi su upravo suprotno, no i oni nisu beskorisni. Npr. ako sadržaj svoje web stranice podijelite na facebooku, tada se o radi o no-follow linku. Zasigurno ne tvore kvalitetu backlink profila, ali mogu biti dobri ako dovode posjetitelje koji rade tzv. “konverzije”.

Dobar omjer linkova bi bio 70-30 u korist do-follow linkova. Kvalitetan backlink profil izgrađuje jak Domain authority – DA (u struci se koristi termin E-A-T). S linkovima postoje i razne manipulacije koje ipak spadaju u sferu tzv. Black Hat SEO-a, dok smo mi ovdje ipak usmjereni na White Hat dio.

Treći tip su sponsored linkovi, a sami naziv otkriva o čemu se tu radi. Pa tako se vaš link označava kao sponsored u slučaju plaćenih promo članaka i sl. Naravno i to ovisi o vašim preferencijama pa možete i na to obratiti pozornost prilikom marketinških kampanja u budućnosti.

Case study – kako smo klijentu pomogli da dođe do prvih 1000 čitatelja

Za jednog od naših klijenata odradili smo SEO dio priče kojeg ovdje želimo naglasiti. Naše usluge dotiču i izradu jednostavnih web rješenja kroz WordPress, što je i ovdje bio slučaj, ali ovdje je naglasak isključivo na našem Search engine optimization radu.

Rezultati:

  • 100% – posjećenosti web stranice
  • Porast upita o proizvodima i uslugama
  • #1 mjesto na Google tražilici za +10 ključnih riječi

SEO je za razliku od paid advertisinga (najčešće Google AdWords) long-run game. Važno je istaknuti kako se nakon odabira posla detaljno istražila konkurencija i niša prema kojoj bi se klijent mogao rangirati. Manje konkurencije znači i brže rezultate, no važno je pogoditi sredinu kako ne biste izabrali preusku nišu s malo prostora za napredak.

Na slici iznad su podaci Google Search Consolea za spomenutu stranicu koja je pokrenuta u travnju 2021. godine. Kao što je vidljivo, tada stranica nije uopće imala dnevnu posjećenost.

Do kraja travnja 2021. je završen tehnički dio koji se odnosi na On-page SEO te je ubrzo stranica počela dobivati posjetu. Za lagani početni boost smo u dogovoru s klijentom započeli “keyword research” koristeći alate kao što su manual search tehnika te Search console, Keywords everywhere i Ahrefs.

Takozvani PR outreach je urodio plodom pa smo za produkt osigurali solidan broj kvalitetnih backlinkova u ranoj fazi.

Uslijedila je priprema i objava serije tekstova koji su rađeni prema istraživanju ključnih riječi kojeg smo prethodno spomenuli. Neki od članaka su vrlo brzo započeli svoj rast te su se kroz nekoliko tjedana probili na prvu stranicu tražilica Bing i Google.

Uslijedio je dodatni outreach koji je donio dozu kvalitetnih linkova što donosi zaokret pa web stranica nakon toga započinje s mailing listom i stalnom bazom posjetitelja.

U trenutku pisanja teksta tim radi na izradi social media strategije po pitanju razvoja postojećeg facebook profila i tamošnjeg oglašavanja kako bi se diversificirao izvor posjete na webu s obzirom na potencijal daljnjeg rasta. Naravno, sve ukazuje kako je ovo dugoročan projekt koji zahtijeva dosta vremena i ovdje je vidljivo kako je cjelokupan projekt još u početnoj fazi razvoja.

Ako i vas zanima analiza i optimizacija vaše web stranice, slobodno nam se javite klikom na link.

Zaključak

SEO je vještina koju možete naučiti kroz tečaj ili od nekog edukatora. Najbitnije je da imate puno volje i da budete kontinuirani u stvaranju sadržaja koji će biti „crawler-friendly“. Visoko rangiranje na Google-u prvenstveno je rezultat dobre volje i truda – pustite da vrijeme odradi svoje.

Na kraju bih istaknuo osobno iskustvo kao najbolji primjer. Kao osoba koja većinu svog radnog vijeka radi kao financijski specijalist ili financijski analitičar, učenje i educiranje o web stranicama i search engine optimizationu kao jednom segmentu digitalnog marketinga bilo je poprilično izazovno.

Najbolji način za naučiti jest testiranje i vježbanje iz vlastitog primjera pa sam tako i ja osobno testirao sve SEO postavke na niz web stranica kako bi otkrio koje metode pale i donose rezultate!

Moglo bi vas zanimati

Leave a Reply

Your email address will not be published.