Blog

Koja je najprihvatljivija cijena za virtualnog asistenta?

Cijena koju treba odrediti virtualni asistent jedno je od ključnih pitanja koje se nameće prilikom pokretanja vlastitoga posla. Mnogo je pitanja u cijelom procesu. Kako odrediti cijenu da bude prihvatljiva klijentima? S druge strane je glavno pitanje “Gdje pronaći kvalitetnog virtualnog asistenta?” Isplati li se takav potez klijentu? U ovom tekstu smo pokušali dati odgovor na najučestalija pitanja.

Kako odrediti cijenu usluga?

Usluge koje nude virtualni asistenti spadaju u B2B sferu (business to business) jer je na tržištu većinu ipak registrirana te djeluje u svojstvu pravne osobe (udruga, obrt, trgovačko društvo). U samom procesu određivanja cijene nije potrebno previše komplicirati pa bi mogli stvari postaviti jednostavno.

Dva su temeljna faktora:

  • radni sati
  • iskustvo i znanje koje je potrebno klijentu

Ako se dotaknemo prvog faktora, odnosno radnih sati, tada u dogovoru s klijentom treba dogovoriti koliki je minimalno potreban broj radnih sati na tjednoj, ili pak mjesečnoj razini koji je potreban da se uspješno obavi posao.

Drugi faktor je iskustvo, odnosno znanje iz određenog područja. Primjerice, ako je vašem klijentu potrebna optimizacija web stranice, administrativni poslovi, ili pak usluge prevođenja, potrebno je s klijentom definirati sve online alate kojima uspješno baratate.

Kada definirate radne sate, područje rada u kojem vas klijent želi angažirati tada se puno lakše može kreirati individualna ponuda. Dakle, s klijentom se možete dogovoriti da budete plaćeni satu ili pak da se u ugovor stavi mjesečni paušalni iznos, bez obzira na broj radnih sati.

Na freelance platformama kao što je UpWork teže je pronaći klijente zbog indijske i filipinske konkurencije koja prihvaća poslove i za $3 po satu, dok su cijene očekivano više za hrvatske asistente. Cijene se kreću od najnižih 30-ak kuna pa sve do 300 kuna po satu, naravno ovisi o vrsti projekta, vremenu trajanja.

Primjera radi, naša mala agencija nudi akcijsku opciju od dva sata dnevno (10 sati tjedno, odnosno 40 sati mjesečno) za 1.000HRK (inače je cijena 1.500HRK), no ona se samo dotiče nekih jednostavnih zadataka (administacija, e-mail management).

Također, postoje i druge “kategorije” za nešto kompleksnije usluge poput SEO-a za web stranice, same izrade web stranica, financijskog savjetovanja, budžetiranja ili pak generalno digitalnog marketinga. Dakle, ovisno o detaljima samog projekta.

Koja je cijena virtualnih asistenata u Hrvatskoj?

Satnice variraju na individualnoj razini. Najčešće se kreću od 40kuna pa sve do 300 kuna po satu. Satnica ovisi o duljini i vrsti projekta, bilo to uredska administracija ili pak kompleksniji zadaci vezani uz SEO, web dizajn, financije i ostalo.

Isplati li se angažirati virtualnog asistenta?

Ako biste zaposlili osobu na puno radno vrijeme, vjerojatno biste za istu potrošili određeno vrijeme kako biste istu educirali i uveli u posao. To također pretpostavlja da ćete morati isplatiti plaću na minimalnoj razini od 6.000 HRK (netto). Uzmite si kalkulator na isplate.info te ćete dobiti iznos od 8.272 HRK bruto 1 i bruto 2 plaće 9.600 HRK što predstavlja ukupni trošak za poslodavca po jednom radniku. Dakle, radi se o iznosu od otprilike oko 9.600 kn (bruto 2) pod pretpostavkom da zapošljavate osobu iz Zagreba (bez djece i uzdržavanih članova).

Angažiranjem virtualnog asistenta zapravo poslujete s vanjskim suradnikom, tvrtkom ili obrtom, koji ima neko određeno znanje i koji može uštedjeti popriličnu svotu novca. Radi se zapravo o načinu za optimiziranjem troškova u firmi.

Kvalitetnu VA uslugu na mjesečnoj razini pod pretpostavkom paušalnog mjesečnog ugovora moguće je pronaći već u rasponu od 4.000 kuna pa sve do prethodno spomenutih 6.000 HRK. Virtualni asistenti u tom cjenovnom rangu vjerojatno nude svoju raspoloživost od 40 pa sve do 100 sati mjesečno. Dakle, dolazimo da zaključka da bi se posao mogao obaviti jeftinije i u puno kraćem vremenskom roku ako usporedimo troškove ako se poslodavac ipak odluči na zapošljavanje osobe.

Zaključno, treba naglasiti kako puno ovisi o detaljima samog projekta gdje je potrebno utvrditi koja se razina znanja očekuje od asistenta i u kojoj mjeri VA može pomoći klijentu da ostvari svoje poslovne ciljeve.

Moglo bi vas zanimati

Leave a Reply

Your email address will not be published.